dimecres, de març 18, 2020

No perdem les ganes de fer coses, avui Fideuà de Peix.

Aquest dies , un poc extranys, hem de fer coses per no perdre les rutines habituals i així en acabar aquesta crisis no sortirem tant rovellats

I una de les coses que podem anar fent  i els nostre familiars ( i nosaltres mateixos) us ho agraïran; és cuinar.
Per això si us ve de ganes avui us proposo una fideuà de peix. Espero que us surti be.

Aquesta la vaig fer ahir amb un brou d'espines de corvina que tenia guardades . De peix vaig usar un lluç fresc tallat a trossos grossos per a  poder posar-los amb les espines i que donassin més gust. Podeu desespinar-lo i usar les espines pel brou. Jo els vaig posar sencers i també ajudaven a la presentació.

De verdures: carxofes, pebres vermells, xíxols i una bona picada. Però be, era lo que tenia dins la nevera. .. podeu usar les que vosaltres tingueu a ma. Vigiliau, però, els diversos punts de cocció. 










  Fideuà de Peix


 
Ingredients 4 pax :
400 grams de fideus gruixats
½ quilogram de peix net (lluç)
1 ceba
1 pebre vermell
1 tomàtiga
Mongetes o xíxols
Carxofes
3 grells d’all
Julivert
Oli, sal i pebre bo blanc.
Pebre bo dolç i safrà natural.
 
ELABORACIÓ:
Dins una paellera saltegeu el marisc i el peix ben assaonat i després el reservau. Dins la mateixa pella sofregiu la ceba i el pebre i un cop sigui ben roset podeu afegir-hi la tomàtiga reada i la deixau coure 5 minuts. Afegiu una cullerada de pebre bo dolç quant s’hagi evaporat el líquid que amollin les tomàtigues
Tot seguit afegiu els fideus i les verdures ;  el hi feis 4 voltes dins la pella i ja podeu afegir-hi el doble d’aigua o de brou que de fideus ( pot ésser que  durant la cocció precisi més líquid).
Procediu a la cocció dels fideus
Afegiu la picada de julivert i all i el safrà. Rectificau de sal i ja es pot servir.

Jo ho vaig guarnir amb pebres torrats i un poc d'all-i-oli.
 

Bon Profit
 

Programes Fira i Firó de Sóller.