dimarts, de desembre 04, 2012

Semblances: Victor Calvo.



Publicada en el Sóller dia 17 de novembre de 2012.

( Audio-entrevista íntegra) 
 


Per a la jornada gastronòmica d’avui contam amb la col·laboració especial del amic Victor Calvo , professor de la EHIB al l’àrea  de Restauració, expert en organització i gestió de Banqueting, Catering i altres events especials. De fet, des de fa 20 anys, està al cap davant de VICTOR CALVO BANQUETING  (http://www.victorcalvo.com ) , des d’on ofereix un excepcional servei d’organització de banquets, bodes i altres actes gastronòmics. Carpes, mobiliari, personal, animació i gastronomia, res no escapa a n’aquest professional  solleric.
Per a l’entrevista ens dirigim a un conegut bar de Plaça i allà mentre fem un beure xerram distesament; sens dubte un bon capvespre amb un bon amic. Gracies Victor!.




P. Victor com t’iniciares en aquest mon de la restauració?.
R: Vaig cursar FP 1 a Sóller, ara fa un grapat d’anys, i mentre estudiava compaginava la meva feina a la Pizzeria Porto, que aleshores era una de les úniques que hi havia al port. Després vaig fer FP 2 al Juníper Serra i vaig seguir la meva formació professional treballant a l’Hotel Son Vida, Al Restaurant porto Pi i al Golf de Santa Ponça.
P: De la teva etapa formativa, quin va esser el professor que més et va marcar?
R: Sens dubte en Toni Pinya, un persona molt estimada per mi i per tots els qui han passat per les seves mans. En Toni hem va aconsellar en totes les etapes de la meva carrera professional , de fet fou qui mes m’animà a l’hora d’engegar la meva empresa de catering. Dins l’àmbit professional Juan Romero ha estat un dels meus pilars i exemples a seguir .
P. Sempre has fet feina dins el menjador? I dins la cuina, hi has treballat?
R. Qualque vegada a l’institut ( en Toni mi va obligar perquè deia que era important que veies amb dues parts del servei) . Llevat d’aquestes petites experiències sempre m’ha estirar molt més la part de sala.
P. I a l’estranger , hi has treballat?.
R. Vaig fer un stage a Anglaterra quant feia feina a la Residencia a Deià. Vaig estat a un poblet que es diu Tetbury durant 6 setmanes.
P. I després entrades a fer feina com a professor, no?
R. Estava a Anglaterra i en Toni Pinya hem va telefonar i hem va dir que tenia un lloc de feina que hem podia interessar, i vaig accedir i vaig començar amb 22 anys a l’escola d’hoteleria de la UIB. El primer any vas esser molt dur, tenia grups de casi 200 alumnes dins l’aula. Havia de donar la classe amb un micròfon; tota una experiència. Ara ja fa 17 anys que hi som.
P. I la nova passa va esser muntar el catering?
R. Doncs si, als 20 anys, al 1992, i gracies de nou a Toni Pinya i Juan Romero, vaig decidir muntar la meva empresa de catering. Com tot els començaments varen ser durs: cercar clients, fidelitzar-los, organitzar la feina, etc. Ara 20 anys després casi que camina tota sola. No tenim seu física tot ho gestionam per internet. D’aquesta filosofia va sortir la idea del Gastrotast que ara durem a terme per segona vegada.
P. Contan’s un poc que ès el Gastrotast?
R. Doncs com la mateixa paraula indica es tracta de presentar la gastronomia en format de petit tast. Començàrem als Jardins d’Alfàbia amb microteatre i vaig pensar que la fórmula funcionaria amb gastronomia . Ho vaig engegar i vas esser un èxit, més de 450 persones en 3 dies.  Això m’animà a seguir amb el projecte i ara presentam les segones jornades de gastrotast, aquest pic a ciutat i amb un cartell amb 15 grans cuiners , als qui agreixo la seva bona predisposició  en aquesta idea. Cal a dir que sense l’ajuda d’ells i de les empreses patrocinadores, no ho podriem dur endavant. De cap de les maneres.
Si per a les primeres jornades foren els productes mallorquins els principal artistes , ara els dedicam als bolets. Així que cada cuiner cuinarà i presentarà  en 15 minuts el seu plat amb un tipus de bolet diferent cada un. 

P. I continuaran?
R. Sa meva idea es fer un cada 5 o 6 mesos. De fet ja estic fent gestions pel següent i malgrat no puc dir noms de qui vendrà, casi segur que tindrem varies estrelles Michelin en el cartell. Però poc a poc, ara ana’m a fer aquestes jornades, a fer-ho lo millor possible i a gaudir amb gent com Toni Pinya, Santi Taura, Guillem Méndez i molt d’altres cuiners-amics. També vull donar les gracies a totes les empreses que col·laboren en aquesta edició que són moltes. Us hi esperam

Moltes gràcies pel teu temps, que se que ara parteixes a Palma a fer una altre reunió i que has vingut expressament per a l’entrevista. Et desitjo lo millor i segur que ens veiem a les jornades d’aquí a una setmana.
No, gracies a tu. 



Aquí teniu algunes imatges del que va esser el Gastrotast.








Programes Fira i Firó de Sóller.